logo

belfoldipihenes-

sullo logó

Bemutatkozás

Kishajó kirándulás, a Tisza-tavi láp és mocsár világban

Partnerünk:

National Geographic

A National Geographic

Videó:  Tavi túra

Barangolás katonai kishajóval a Tisza-tó lenyűgöző, kalandos vízi ösvényein, az emberektől távol, egy rejtelmes vízi világban. Túráink egyszerű vízi kirándulásnak indulnak, majd a táj megváltozik és helyenként az Amazonasra, máshol az Evergladeszre és az Okavangóra hasonlít. Utunk folyamán keresztül haladunk ezeken a részeken, egy vízben élő erdőn, mely a Braziliai Amazonasra hasonlít, rátalálunk a kitelepített és elárasztott falura, valamint Ámor akác labirintusra, de elénk tárul  a  Gyilkos-tó egy részlete is. Olyan helyeken is  járunk, ahova csak túravezetővel juthatunk be és az ösvényeket mi készítettük.

Páratlan élménnyel gazdagodhatnak a véget nem érő gyékény, sás és virág mező rengetegben, lápos, mocsaras részeken. Megismerjük az őshonos madarakat, az őshüllő madarak legközelebbi rokonait és az egész Európában védettséget élvező vízi növényeket. A 15-20 km-es csónaktúrán gazdag ismeretanyagot gyűjthetünk a Nemzeti park és Rezervátum növényeiről, tengeren túlról származó növényeiről és állatvilágról, a madárfajokról, vízi emlősökről, a hód és vidra élőhelyéről, vízi virágokról.

Várunk szeretettel izgalmas túráinkon.

IMG_3203Hódrágta fa

facebook oldalunk

A tavon több mint 200 madárfaj található, vizes élőhelyekkel, kolóniákkal. Megismerhetjük a madarak élőhelyeit, vadászterületeit és táplálkozási szokásait. A túravezető mindenről mesél és tájékoztatja a túrán résztvevőket. A vízitúrák, ornitológiai túrák, fotószafarik, ökológiai túrák, osztály kirándulások nagy nemzetközi érdeklődést váltanak ki a Tisza-tó természeti értékei iránt. Voltak már vendégeink Malajziából, Kenyából, Szingapúrból, Floridából és még sok más országból, de legtöbben Magyarországról. Olyan vízi világot mutatunk be, mely a kontinensen is egyedülálló természeti  jelenségekkel ajándékozza meg az ide látogatókat. A szakvezető helyismeretéből adódóan, minden időszakban a lehető legtöbbet tudja megmutatni a természetből. Sok kaland és program várja vendégeinket.

Ha érdeklődik és szereti a kalandot, jöjjön el a túránkra. Egy kis ízelítő mire is számíthat a túra során, mit is fog látni illetve hallani?

images

• A Jurassic Park hangját a Tisza-tavon,
  • Nílus és az Amazonas mentéről származó vízi növényeket,
  • Európa legnagyobb mesterséges tavát, mely 127 km2,
  • Kontinensen legnagyobb Tündér rózsa mezőt, ami több 6 km hosszúságú.
  • Az ember hogyan épített a vízre, tanulva madarak fészkelési szokásaiból,
  • A tó létrejöttének titkai, a zsiliprendszer működése,
  • Megkóstoljuk a Sulymot, mely a földön is egyedül álló vízi növény a maga nemében.
  • Tekintsünk meg egy videó bejátszást, olyan jelenségről a Tiszavirágról, ami rengeteg külföldi turistát csábít hozzánk.

Árak:

• Családi és csoportos túrák:  500-Ft/fő/órától (árajánlatért keresse Balázs Sándort)
  • Fix áras túráink 1 csónakra (maximum 8 fő)
    • 1 órás túra 5.000-Ft
    • 2 órás túra  10.000-Ft
    • 3 órás 13.500-Ft.

Friss infók:  Facebook A kis hajó 8 személyes és 1000 kg a teherbírása. Felhívom a figyelmet, hogy a  rövidebb túrákon, nem tudunk virág mezőket és fészek telepeket megtekinteni, ez viszont nem azt jelenti, hogy nem látványos. Csoportos túrák egyéni árajánlat alapján személyre szabottan adunk, létszámtól és eltöltött időtől függően. Személyre szabott árajánlatot az elérhetőségeinken kérhet.

Galéria

tisza-tó 136

Tisza-tó1

Kongó (Nyugat Közép-Afrika)

Amazonas vezető 8

Találkozunk olyan jelenséggel, amely egyedül álló a világon. Olyan növényekkel, ami máshol nem található, hatalmas virág mezőkkel.

A filmen láthatjuk a bolygónkon is egyedül álló eseményt, a Tisza virágzását.

Amazonas (Brazília)

20131021_amazonas_spl _DSC0624

10341480_914071438619426_2771733614044953368_n Tisza tó 2

Először talán röviden rólam. Egy szegény halász családba születtem, ahol a Nagyapám is halászatból tengette az életét. Jómagam már 5 évesen ismerkedtem ezzel a szakmával, no gondolhatjátok, hogy nem jó szántamból. Állítólag olyan fertelmesen rossz gyerek voltam, hogy az Indul a bakterház című filmben vállalhattam volna a beugró szerepet Bendegúz helyett. Nos, anyám már minden szülői tekintélyét, nevelési elvét kipróbálta rajtam, végül sutba vetette és apámra bízott, aki mindig a vizet járta. Általa megismertem a természetet, halászatot. Azért elárulom, hogy Én nem szerettem halászni, vagy legalább is csónakot, hálót takarítani, halat pucolni, stb. Ami viszont kitörölhetetlenül megmaradt bennem, az a Tisza vize és a természet szépsége volt. (Balázs Sándor)

Niger folyó (Nyugat-Afrika)

Tisza-tó (Magyarország)

6 sargaviragos_matulok                                                                                               Fotók forrása: Matulok bácsi

Láttatok már vízi siklót, amint békát csemegézik, madarat, ami a hátán viszi fiókáit? Vidrát varsába keveredni, ami úgy rázta a hálót, mint ha Mobidick került volna bele? Ezek mély nyomot hagytak bennem és nem felejtettem el soha. Később történt valami, amiből én még akkor nem sokat értettem. Megerősítették a gátakat (1969-ben), az oroszok 1970-es évek elején fatuskókat robbantottak ki Tiszaderzsnél, (mostani Derzsi medence) tőlünk 22 km-re. Olyan lehetett, mint a háborúban, nekem érdekes volt és tetszett, főleg mikor a robbanás után az ablaküvegek beleremegtek. Édesanyám meg eldobott mindent, úgy megijedt. Elkészült a zsilip Kiskörénél és 1973-ban megkezdődött az első nagy árasztás, 80 centi métert emelkedett a vízszint a Tiszában. Olyan volt, mint amikor megáradt a folyó és kiöntött az árterületekre, elárasztva kedvenc játszóteremet, gyümölcsösünket, akkor még nem tudtam, hogy végleg.

Tisza tavi gyümölcsös

OLYMPUS DIGITAL CAMERA IMG_9644                                    Tisza tavi gyümölcsös csapói holt Tisza            Valki medence fás ér

Apám sokat szomorkodott, nem találta helyét a világban, én meg örültem, hogy nem megyünk halászni. Sok időnek kellett eltelni, mire rájöttem, hogy a gyümölcsösünket egyszerűen fillérekért kisajátították, a halászati jogot elvették és 1973-tól megtiltották. Örömöm nem sokáig tartott, hiányzott a víz, a természet, főleg, hogy most kétszer akkora terület lett a vízből. Hétvégeken sokszor elkértem az öregtől csónakját, amit csak a barátaimmal együtt használhattam, majd később egyedül is bejártam a mocsarasba.

A kontinens legnagyobb Tündérfátyol mezőjében

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vízi kirándulás a mocsarasban

Iskoláim végett elkerültem a vízről, hosszú időnek kellett eltelnie, míg visszataláltam, több mint két évtizednek. Már dolgoztam, mikor levelezőn végeztem a kommunikációs szakon. A szakdolgozatot viszont egy sikeres vállalkozásról kellett írni, nagyon mérges voltam – mekkora badarság – ha tudnék ilyet, akkor nem ebbe az iskolába tölteném az időm. Mikor nehéz helyzetbe voltam, vagy sérelem ért, csónakom nem lévén mindig a Tisza partján ültem, valahogy ott mindig megnyugodtam. Azon gondolkodtam, milyen rég jártam már odabent, hogy megváltozhatott minden. Mivel mindig is a tettek embere voltam, másnap már neki is álltam a tervezésnek, csónakkészítésnek. Sajnos sokat felejtettem, de ha egyszer megtanultál  biciklizni, többé nem felejted el. Vettem egy szakkönyvet is, hogy biztos legyek a dolgomban. Mikor kész lett izgatottan tettem a vízre, hát nem biztos, hogy beleültetek volna. Nekem viszont nagyon is megfelelt az alkotásom, evezni kezdtem, – kicsit elszoktam tőle – lassan beértem a nádasokba és eltűnt a part.

Csónak kirándulás a vég elláthatatlan gyékényesben

A Tisza tavi dzsungel

4 Túravezető

Nem sok időnk maradt a múlt felelevenítésére, Apám pár év múlva itt hagyott. Az emlékek és a tudása itt maradt. Míg élt sokat mesélt nagyapámról is, akire a róla hallott történetek miatt ismeretlenül is nagyon büszke voltam.

Vöcsök fészek a tavi túrán

L

Lassan elkészült a szakdolgozatom, az ismeretanyagom még is hiányos volt, ami nem csoda, hiszen a gyerekkoromban még nem voltak Nílusi növények a vízben, valamint más kontinensekről származó húsevő növény és madár fajok. Sokat kerestem szakemberek társaságát. Erdészek, vadászok, horgászok, akik annak idején a területet járták, sok tapasztalatot szereztek és nagy tudást. Az evezést utáltam, motorra nem telt, így barátaimat hívtam mindig más ürüggyel, hogy mutatok érdekes élőlényeket, mesélek a tájról, így kezdődött a Tavi túra.

Florida Everglades mocsarak

McCain Holds Campaign Event In Everglades

Tisza tavi mocsarak

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zambézi túra vezető

Tisza tavi túra vezető

tavitúra Őszi kép 10628855_821254217905035_3609508809546266104_o Nyári estén hazafelé

Elnézést kérek a képek minőségéért, a Tisza tavon készültek, egy része telefonnal, de a hasonlóság így is döbbenetes. Nekem legalábbis végigfutott a hátamon a hideg, amikor összehasonlítottam őket. Rátok bízom az értékelést, hogy melyik tűnik izgalmasabbnak és kalandosabbnak, számomra nem kérdés. A kísérteties hasonlóságot a világ nagy folyamai és a  Tisza-tó között, végül számos ott járt vendégünk igazolta.  Amennyiben részese szeretnél lenni ennek az élménynek, várunk szeretettel a csónak kiránduláson, mely élőben még csodálatosabb.

Hajóink

Most ajándékot is adunk, mely a logó madarunkat ábrázolja.

Kenu túrák

Vegyél részt 4 éven belül, 4 évszakos túráinkon és a negyediket, a Télit ajándékba adjuk.